RSS

Εξοικειωσει με το περιβαλλον του Lazarus

28 Δεκ.

Μολις ξεκινησετε το Lazarus θα δειτε 4-5 παραθυρα να ανοιγουν. Τα εξης, Object Inspector, Source Editor, Messages, το κυριως menu του lazarus και η φορμα oπου σχεδιαζουμε τα παραθυρα των εφαρμογων μας.

Λιγα λογια για το καθενα… και τι σκοπο εχει…

H εικονα ειναι απο τα Vista, αλλα το περιβαλλον ειναι το ιδιο και στο Ubuntu. Eιπαμε… το lazarus τρεχει παντου!

Οbject Inspector

Σε αυτο το παραθυρο απο πανω προς τα κατω, βλεπεται καταρχας ολα τα controls (κουμπια, memos, checkboxes κτλ) σε μορφη δενδρο-διαγραμματος, το οποιο δειχνει και την σχεση που εχει το καθενα… δηλαδη πιο αντικειμενο ανηκει σε πιο. Μπορειτε με το ποντικι να επιλεξετε οποιοδηποτε control θελετε και να δειτε τις ιδιοτητες και παραμετρους του.

Ακριβως απο κατω, φαινονται οι ιδιοτητες του αντικειμενου. Υπαρχουν πολλες και διαφορες και η καθε μια εκτελει διαφορετικο σκοπο. Ο καλυτερος τροπος για να τις μαθετε και να εξοικιωθειτε ειναι να πειραματιστειτε, αλλαζωντας τις τιμες τους. Οπως θα διαπιστωσετε, υπαρχουν πολλες οι οποιες ειναι κοινες σχεδον σε ολα τα αντικειμενα… και αλλες που ειναι μοναδικες για το συγκεκριμενο αντικειμενο.

Messages

Τιποτα το αξιολογο και δυσκολο. Εδω απλως εμφανιζονται τα μηνηματα του Lazarus, ειτε προκειτε για σφαλματα του προγραμματος ειτε για βοηθητικα μηνηματα που σκοπο εχουν να κανετε καλυτερο τον κωδικα σας.

Source Editor

Ισως το πιο σημαντικο κομματι του Lazarus. Εδω γραφετε και επεξεργαζεστε τον κωδικα του προγραμματος σας. Μπορειτε να το προσαρμοσετε στις απαιτησεις σας απο τις ρυθμισεις του Lazarus. Εχει πολλα μυστικα τα οποια οσο τα ανακαλυπτετε τοσο πιο αποτελεσματικος θα γινεσται στη συγγραφει του κωδικα σας. Περισσοτερες πληροφοριες σε πιο προχωρημενα κομματια του οδηγου.

Κυριως Εφαρμογη

Ειναι το παραθυρο που βρισκεται στο πανω-πανω μερος της οθονης. Εδω βρισκονται τα μενου για τις επιλογες και ρυθμισεις του Lazarus καθως και τα κουμπια ελεγχου του προγραμματος και οι συλλογες με τα αντικειμενα, που μπορειτε να χρησιμοποιεισεται στα προγραμματα σας. Και παλι ο καλυτερος τροπος για να τα μαθετε ειναι να πειραματιστειτε με αυτα.

Form1

Σε αυτο το παραθυρακι, "ζωγραφιζετε" το προγραμμα σας… εδω δηλαδη φτιαχνετε το οπτικο μερος του προγραμματος σας. Πανω εδω, τοποθετητε ολα τα αντικειμενα που θελετε (κουμπια, κειμενο κτλ). Ο σχεδιασμος του GUI (Graphical User Interface) ειναι σημαντικος για ενα προγραμμα.

Aυτα τα λιγα για αρχη. Σιγουρα καποια πραγματα, ειδικα αν ειστε αρχαριος, σας φαινονται ακατανοητα, αλλα μην φοβασται, σιγα-σιγα ολα θα αποκτησουν το νοημα τους. Το μονο που χρειαζεται απο εσας ειναι επιμονη και περιεργεια.

 

Ετικέτες: , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: